Fortress of Faith

Christian Apologetics toward Islam and Missions to Muslims

More On Al Jazeera – Part 2

Listen to today’s broadcast:

The Trojan Horse has been let into the City

al-jazeera news

 

 

 

 

Editorial from NY Times.

 

Listen carefully to the word and suggestion they will use when they report the news.

For example,

  • the phrase “war on terror” is invariably preceded by the contemptuous prefix “so-called.”
  • The words “terror” and “insurgency” are rarely uttered with a straight face, usually replaced with “resistance” or “struggle.”
  • The phrase “war in Iraq” is often replaced by “war on Iraq” or “war against Iraq.”
  • A suicide bombing is called a “commando attack” or, occasionally, a “paradise operation.”

 

ANTI- American

Dave Marash, a former “Nightline” reporter who worked for Al-Jazeera in Washington, said he left the network in 2008 in part because he sensed an anti-American bias there.

 

Freedom of the Press in Qatar —- not hardly

Although Al-Jazeera has been portrayed by some in the U.S. media as an exercise in freedom of press and speech, it can be a crime to criticize Sheikh Hamad bin Khalifa al-Thani in Qatar itself.

A recent case involves a Qatari poet who received a life sentence after a secret trial for a verse of poetry said to be insulting to the emir.

State Department’s own human rights report on Qatar notes that “the government exercised editorial and programmatic control of the channel through funding and selection of the station’s management.”

Examples:

Managing Director – part of Saddam Husseins Regime

  • after the U.S. invasion of Iraq in 2003 when information surfaced showing that the channel’s managing director, Mohammed Jassem al-Ali, had been acting as an agent of the Saddam Hussein regime.

 

Qatar and Hamas

Last October the Emir of Qatar made a massive $400 million donation to Hamas, an outgrowth of the Muslim Brotherhood, making the Qatari regime in effect a state sponsor of terrorism even while hosting a U.S. military base.

 

Source: http://www.nytimes.com/2007/01/17/opinion/17pearl.html?pagewanted=all&_r=0


Critics say….

From AIM — Accuracy in Media.org

Jeff Timmons, a communications lawyer, told AIM that there are federal restrictions on foreigners owning the means of communication but not the programming itself. As a result, he foresees no successful legal challenges to Qatar’s acquisition of Current TV.

Other foreign channels operating in the U.S. include Moscow-funded Russia Today (RT), Iranian Press TV and the Chinese regime’s CCTV.

Florida broadcaster Jerry Kenney, a strong critic of Al-Jazeera’s attempts to enter the U.S. media market, says, “If this doesn’t fall under the Foreign Agents Registration Act, nothing does.”
www.gophoto.com
Sheet Music Plus

 

145total visits,1visits today

Related Articles

Updated: May 13, 2014 — 5:51 AM
Fortress of Faith © 2015 Frontier Theme